Warunki i procedury włączenia nieruchomości do sieci kanalizacji sanitarnej Spółki Wodnej „Międzyodrze”
Spółka Wodna „Międzyodrze” w Szczecinie jest współwłaścicielem i administratorem oczyszczalni ścieków „Ostrów Grabowski” i przynależnej do niej magistralnej kanalizacji ściekowej na terenie szczecińskiej dzielnicy Międzyodrze i zgodnie ze statutem zatwierdzonym decyzją Prezydenta Miasta Szczecina nr WGKiOŚ-XIII.6343.1.2019.KM z dnia 14.02.2019 r. prowadzi na tym terenie działalność polegającą na odprowadzaniu i oczyszczaniu ścieków.
WYDANIE WARUNKÓW TECHNICZNYCH PRZYŁĄCZENIA DO SIECI KANALIZACYJNEJ I UZGODNIENIE DOKUMENTACJI
W celu załatwienia spraw związanych z przyłączeniem nieruchomości do sieci kanalizacyjnej Spółki Wodnej „Międzyodrze” zwanej dalej SW „Międzyodrze” należy wykonać następujące działania:
- Wystąpić na piśmie do SW „Międzyodrze” z wnioskiem o wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci kanalizacyjnej. Wzór wniosku do pobrania ze strony www pod linkiem poniżej. Do wniosku należy załączyć:
1) plan zabudowy lub szkic sytuacyjny na mapie sytuacyjno-wysokościowej w skali 1:500, ze wskazaną projektowaną lub istniejącą lokalizacją nieruchomości lub obiektu, który ma zostać przyłączony do sieci, określający usytuowanie przyłącza w stosunku do istniejącej sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej oraz innych obiektów i sieci uzbrojenia terenu.
2) kopię pełnomocnictwa – jeśli wniosek podpisuje pełnomocnik właściciela nieruchomości / obiektu,
Wniosek o wydanie warunków należy złożyć w sekretariacie SW „Międzyodrze” (pok. nr 13).
- Termin załatwienia sprawy:
1) do 21 dni – od dnia złożenia wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci, w przypadku budynków mieszkalnych jednorodzinnych, w tym znajdujących się w zabudowie zagrodowej;
2) do 45 dni – od dnia złożenia wniosku o wydanie warunków przyłączenia do sieci – w pozostałych przypadkach.
W szczególnie uzasadnionych przypadkach przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne może przedłużyć terminy określone w ust. 1, odpowiednio o kolejne 21 albo 45 dni, po uprzednim zawiadomieniu podmiotu ubiegającego się o przyłączenie do sieci z podaniem uzasadnienia przyczyn tego przedłużenia.
Warunki techniczne można odbierać osobiście w sekretariacie SW „Międzyodrze” lub zostaną przesłane pocztą.
- Na podstawie otrzymanych warunków technicznych właściciel nieruchomości /obiektu (inwestor) zleca jednostkom projektowym opracowanie dokumentacji projektowej.
Dokumentację projektową budowlaną i wykonawczą projektowanych przyłączy kanalizacyjnych należy uzgodnić w dziale technicznym SW „Międzyodrze”.
W celu uzgodnienia dokumentacji należy wystąpić z pisemnym wnioskiem. Wniosek wraz z dokumentacją projektową w dwóch egzemplarzach (jeden egz. dokumentacji projektowej pozostaje w dziale technicznym SW „Międzyodrze”) należy złożyć w sekretariacie SW „Międzyodrze” (pok. nr 13).
Termin załatwienia sprawy: do 14 dni.
Uzgodnienie dokumentacji można odebrać osobiście w sekretariacie SW „Międzyodrze” lub zostanie przesłane pocztą.
- W oparciu o dokumentację techniczną uzgodnioną w SW „Międzyodrze” inwestor winien załatwić wszelkie formalności związane z uzyskaniem decyzji administracyjnej - pozwolenia na budowę sieci (przyłączy) kanalizacyjnych zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie.
ODBIÓR TECHNICZNY WYKONANEGO PRZYŁĄCZA
W celu załatwienia spraw związanych z odbiorem wykonanego przyłącza do sieci kanalizacyjnej SW „Międzyodrze” należy wykonać następujące działania:
- Przed zamierzonym rozpoczęciem robót inwestor bądź wykonawca robót zawiadamia na piśmie dział techniczny SW „Międzyodrze” o przystąpieniu do wykonywania robót budowlanych.
- Odbiór częściowy: po wykonaniu przyłącza do sieci kanalizacji sanitarnej SW „Międzyodrze” zgodnie z otrzymanymi warunkami technicznymi inwestor bądź wykonawca robót zgłasza na piśmie do działu technicznego odbiór przyłącza w stanie odkrytym.
- Odbiór końcowy: po zakończeniu prac inwestor bądź wykonawca robót winien zgłosić na piśmie ten fakt do działu technicznego celem dokonania odbioru końcowego przyłącza.
Do odbioru końcowego przyłącza należy przedłożyć:
1) szkice geodezyjne wraz z wykazem współrzędnych punktów charakterystycznych,
2) mapę inwentaryzacji powykonawczej przyjętą do zasobów Miejskiego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej,
3) upoważnienie dla wykonawcy prac do reprezentowania inwestora - w przypadku braku obecności na odbiorze technicznym przedstawiciela inwestora,
4) dokumentację powykonawczą (do wglądu).
Z odbioru końcowego sporządzany jest protokół, który jest warunkiem zawarcia umowy na odbiór, odprowadzanie i oczyszczanie ścieków.
ZAWARCIE UMOWY NA ODBIÓR, ODPROWADZANIE I OCZYSZCZANIE ŚCIEKÓW
- Osoby fizyczne:
W terminie 7 dni po dokonaniu odbioru końcowego przyłącza należy zgłosić się do sekretariatu Spółki Wodnej „Międzyodrze” - pok. nr 13, z dokumentem tożsamości celem zawarcia umowy na odbiór, odprowadzanie i oczyszczanie ścieków.
- Osoby prawne:
Osoby prawne winny wystąpić z wnioskiem do Dyrektora Spółki Wodnej „Międzyodrze” o zawarcie umowy na odbiór, odprowadzanie i oczyszczanie ścieków (wniosek należy złożyć w sekretariacie, pok. nr 13). Jeśli uprzednio nie przekazano, do wniosku należy dołączyć:
1) kserokopię aktu własności działki,
2) wypis z rejestru o działalności gospodarczej lub z rejestru handlowego,
3) zaświadczenie z nadania numeru NIP i Regonu.
Do pobrania:
- Wzór wniosku o wydanie warunków technicznych - plik w formacie MS Word;
- Wzór wniosku o uzgodnienie dokumentacji - plik w formacie MS Word;
- Wzór wniosku o zawarcie umowy na odbiór, odprowadzanie i oczyszczanie ścieków - plik w formacie MS Word;
- Ogólne warunki projektowania sieci, urządzeń i obiektów Spółki Wodnej "Międzyodrze" - plik w formacie pdf;
- Wzór umowy na odbiór, odprowadzanie i oczyszczanie ścieków - plik w formacie pdf,
- Wzór załącznika do umowy na odbiór, odprowadzanie i oczyszczanie ścieków - plik w formacie pdf;
Aktualizacja: 18.09.2020 r.